10 клас

Дистанційне навчання

з 11.01. 2021 р. по 24.01. 2021р.


19.01.2021 року
                                                                                                                                                                                                                                             Доброго дня 


Продовжуємо працювати над обраними творчими проектами.

ЗАВДАННЯ:

1.  Підготувати матеріали до творчих проектів за темами що ви обрали.
2.  Підготовлені матеріали зібрати в проекти за зразками, що подані вам на цю сторінку    
      12.01. 2021 року.
3.  Готові проекти скопіювати на будь які носії в електронному варіанті або по можливості 
      роздрукувати. 








12.01.2021 року

Доброго дня  десятикласники  

Ми знову з вами працюємо в умовах вимушеного карантину. Заняття будуть проводитися в онлайн режимі. Для цього ви отримуєте повідомлення в створену групу.
Дехто з вас з різних причин може пропустити ці заняття. Допомогу і  завдання по цих темах ви знайдете на цій сторінці мого блогу.   

Завдання до уроку  12.01.2021р.


1. Продумати спосіб оздоблення виробів, підготувати матеріали.

2. Продовжити роботи для виготовлення проекту на запланований виріб.

Проект на виріб можна виконати як електронний варіант, не роздруковуючи.  Виконаний  проект скидаєте мені на сторінку в Telegram або Viber    tel. 0682098934     

НАГАДУВАННЯ:  Робочі зошити переглянути і привести в належний стан, при необхідності взяти новий.


зразок виконання проекту на ваш виріб:

План виконання творчого проекту


Зразки готових  виконаних проектів перегляньте за посиланням:

Проект №1

Проект №2


 Зверніть увагу :  Виконанні проекти подані як приклад і вони є повністю завершеними після виконання виробу ( з фото готових виробів і т.д), у вас цього в проекті зараз ще не буде.  Виконуємо тільки ту частину яка вам посильна  на цей час роботи.

Для тих хто закінчив роботу за перше навчальне півріччя, вибираємо виріб для ще одного вашого творчого проекту.  Тема нашого навчального модуля: "ДЕКОР ІНТЕР'ЄРУ ПРИМІЩЕННЯ ". От і вибираємо виріб для того приміщення яке ви оздоблюєте: кухня, коридор, спальна кімната, класна кімната і т.д. 

Можна з мережі Інтернет скопіювати вже готові проекти і переробити на ваше уподобання, під ваш виріб.

Пропоную вам переглянути ідеї до ваших творчих проектів для декору приміщень :

1. Саморобні годинники

2. Вироби для кухні

3. Саморобні слов'янські обереги з дерева

4. Саморобні сувеніри



Гарного вам дня , міцного вам здоров'я, задоволення від виконаної роботи ,

натхнення і успіхів в навчанні !


Запитання, виконанні завдання надсилати в Telegram , Viber, 
tel. 0682098934 





2020 -2021 навчальний рік

ПРАЦЮЄМО ПІД ЧАС КАРАНТИНУ

24 вересня - 04 жовтня 2020 року

Шановні десятикласники

Для роботи під час карантину створено групи по класах  в Viber

Працюємо над навчальним творчим проектом


"ДИЗАЙН ПРЕДМЕТІВ ІНТЕР'ЄРУ "

ЗАВДАННЯ  29.09.2020 року.      
  
Нагадую  вам що ми продовжуємо працювати в умовах вимушеного карантину  над обраним і уподобаним вами проектом. Опрацьовуємо матеріал по своїх вибраних і уподобаних вами проектах , по можливості готуємо конструкційні  матеріали для виробів. Переглядаємо матеріал в інформаційних джерелах. Готуємо банк інформації по обраному проекту. 
Всі матеріали що стосуються проекту або просто несуть цікаву інформацію зберігаємо в любому вигляді.   При можливості виконання практичної частини проекту приступайте до його виконання. Це я маю на увазі підготовку матеріалів, інструментів в вигляді лобзиків, шліфувальний папір, пилочок до лобзиків.
 
Ми з вами обговорили тему придбання фанери на заплановані і уподобані вами вироби.
Фанера придбана і ми її поділимо коли ви будете працювати в школі, в звичних умовах.

Ми з вами планували виготовлення виробу для дизайну інтер'єру приміщення . Для своїх планів щодо обрання свого творчого проекту перегляньте матеріали нижче , може щось ви підберете і собі.


Пропоную вам переглянути ідеї до ваших творчих проектів для декору приміщень :

1. Саморобні годинники

2. Вироби для кухні

3. Саморобні слов'янські обереги з дерева

4. Саморобні сувеніри

Крім цього матеріалу мною підготовлено і інший матеріал для виготовлення декоративних тарілок і декоративних корзинок . Цей матеріал переглянете в школі.

Також по можливості ознайомтеся з матеріалом поданим на цій сторінці за минулий навчальний рік.



Гарного вам дня , міцного вам здоров'я, задоволення від виконаної роботи ,

натхнення і успіхів в навчанні !


Запитання, виконанні завдання надсилати в Telegram , Viber, 
tel. 0682098934 

Постійно старайтеся відвідувати цю сторінку мого блогу, і ви знайдете багато цікавого і корисного матеріалу для своєї роботи з трудового навчання.































2019 -2020 навчальний рік

ПРАЦЮЄМО ПІД ЧАС КАРАНТИНУ


04.05.2020 року. 

Доброго дня десятикласники  


Завдання  на період 04.05.   -  08.05. 2020 р.  


 Прохання : Виконати і  надіслати мені   завдання  за попередні навчальні  періоди! 

         ( Це для тих учнів хто з різних причин не надіслав їх для перевірки і оцінювання )

Запитання, виконанні завдання надсилати в Telegram , Viber, 
tel. 0682098934 

Міцного вам здоров'я, задоволення від виконаної роботи


і успіхів в навчанні !







Працюємо під час карантину




29.04.2020 р.


Завдання:

Продовжуємо працювати над проектом    " Виготовлення виробу для декору інтер'єру приміщення ".

1. Всі матеріали по створенню проектів дивіться нижче в завданнях з попередніх тижнів. 

2.Виконані роботи або запитання надсилайте для отримання відповіді чи оцінювання робіт.


З виконанням робіт не відтягуйте!

Слідкуйте за сторінкою, матеріал буде доповнюватися . 

Запитання , матеріали по роботі під час карантину  надсилати в :
 Telegram , Viber  ,      tel. 0682098934


Міцного вам здоров'я, задоволення від виконаної роботи 
 натхнення і  успіхів в навчанні !









Працюємо під час карантину



23.04.2020 року.



Шановні десятикласники



ЗАВДАННЯ:      

     Нагадую  вам що ми продовжуємо працювати в умовах вимушеного карантину  над обраним і уподобаним вами проектом.  Переглядаємо матеріал в інформаційних джерелах. Готуємо банк інформації по обраному проекту. Всі матеріали що стосуються проекту або просто несуть цікаву інформацію зберігаємо в любому вигляді. 

  Також що стосується навчання під час карантину , то воно проводитися  буде дистанційно  і все оцінювання вашої роботи буде теж дистанційно. Провести практичні роботи по виготовленню вибраних виробів в домашніх умовах практично не можливо. Через це кожен з вас має опрацювати теоретичний матеріал по виготовленню проекту і виконати роботи по цій теоретичній частині.  Ці виконані роботи   ви в любому форматі надсилаєте на перевірку і оцінювання
    З виконанням робіт не відкладайте на довгий час.

Ви уже вибрали виріб на своє уподобання для декору вибраного вами приміщення.  

Завдання на подальшу роботу над проектом це виготовлення його теоретичної частини. 


Роботу проводимо за планом поданим нижче за посиланням:

План виконання творчого проекту


Зразки готових  виконаних проектів перегляньте за посиланням:

Проект №1

Проект №2


 Зверніть увагу :  Виконанні проекти подані як приклад і вони є повністю завершеними після виконання виробу ( з фото готових виробів і т.д), у вас цього в проекті зараз ще не буде.  Виконуємо тільки ту частину яка вам посильна  на цей час роботи.

Якщо хтось із вас ще не визначився із вибором виробу , перегляньте матеріал за попередні навчальні тижні.



Виконані роботи пересилайте в будь якому форматі на перевірку і оцінювання.



Міцного вам здоров'я, задоволення від виконаної роботи ,

натхнення і успіхів в навчанні !


    Запитання і виконані завдання  надсилати в :

Telegram  або  Viber   tel. 0682098934



                   Також слідкуйте за оновленням цієї сторінки, матеріали будуть постійно                                                                             оновлюватися.








Працюємо під час карантину



16.04.2020 року.

Шановні десятикласники


ЗАВДАННЯ:        



Нагадую  вам що ми продовжуємо працювати в умовах вимушеного карантину  над обраним і уподобаним вами проектом. Опрацьовуємо матеріал по своїх вибраних і уподобаних вами проектах , по можливості готуємо конструкційні  матеріали для виробів. Переглядаємо матеріал в інформаційних джерелах. Готуємо банк інформації по обраному проекту. 
Всі матеріали що стосуються проекту або просто несуть цікаву інформацію зберігаємо в любому вигляді.   При можливості виконання практичної частини проекту приступайте до його виконання. Не забувайте що під час роботи з інструментами потрібно дотримуватися правил безпечної праці. 



Міцного вам здоров'я, задоволення від виконаної роботи ,

натхнення і успіхів в навчанні !


Матеріали для роботи над проектом можна відшукати за посиланнями в публікаціях за 09.04.2020р. та  31.04.2020р. . Також  є можливість відшукати дуже багато матеріалів  і в інших
інформаційних джерелах.


    Запитання і виконані завдання можна надсилати в :

Telegram  або  Viber   tel. 0682098934



                   Також слідкуйте за оновленням цієї сторінки, матеріали будуть постійно                                                                             оновлюватися.





Працюємо під час карантину



09.04.2020 року.





ЗАВДАННЯ:

Продовжуємо працювати над обраним і уподобаним вами проектом. Опрацьовуємо матеріал по своїх проектах , по можливості готуємо конструкційні  матеріали для виробів. Переглядаємо матеріал в інформаційних джерелах. Готуємо банк інформації по обраному проекту. Всі матеріали що стосуються проекту або просто несуть цікаву інформацію зберігаємо в любому вигляді.

Перегляньте це цікаво:

1. Круті ідеї для саморобок. Цікаві верстаки и пристосування

2. Випилювання лобзиком. З чого почати.

3. Зручне пристосування для затискання пилок в ручному лобзику.

4. Вирізаємо ручним лобзиком без сколювання.


Пропоную вам переглянути ідеї до ваших творчих проектів для декору приміщень :

1. Саморобні годинники

2. Вироби для кухні

3. Саморобні слов'янські обереги з дерева

4. Саморобні сувеніри


Також слідкуйте за оновленням цієї сторінки, матеріали будуть постійно оновлюватися.


    Запитання і виконані завдання можна надсилати в :

Telegram  або  Viber   tel. 0682098934


Міцного вам здоров'я, задоволення від виконаної роботи 

і успіхів в навчанні !




Працюємо під час карантину



31.03.2020 року.




ЗАВДАННЯ:



1. Опрацюйте матеріал із підручника.



2. В робочих зошитах дайте відповіді на запитання з тестів. Тести подані нижче .
3. Виберіть одну тему майбутнього творчого проекту з переліку наведеного в підручнику.

4. Підготуйте банк ідей для уподобаного вами проекту, збережіть ці матеріали в будь якому варіанті на носіях.

5. Коли відновляться заняття у в школі кожен з вас буде працювати над цим проектом.




ТЕСТИ ДЛЯ ТЕМАТИЧНОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ВИВЧЕННЯ МОДУЛЯ «ДИЗАЙН ПРЕДМЕТІВ ІНТЕР'ЄРУ»

1. Які стилі предметів інтер’єру відносяться до класичних?
а) античний; б) ампір; в) рококо; г) модерн.
2. Які стилі предметів інтер’єру відносяться до сучасних?
а) Прованс; б) готичний; в) барококо; г) хай-тек.
3. Які стилі предметів інтер’єру відносяться до етнічних?
а) Прованс; б) ампір; в) африканський; г) хай-тек.
4. Які риси характерні для українського стилю предметів інтер’єру?
а) мінімалізм;
б) пишність і багатство оздоблення виробів;
в) природність, барвистість, простота і затишок;
г) використання пластиків та інших синтетичних матеріалів.
5. Які стилі предметів інтер’єру відносяться до класичних?
а) античний; б) ампір; в) рококо; г) модерн.
6. Які стилі предметів інтер’єру відносяться до сучасних?
а) Прованс; б) ампір; в) барококо; г) хай-тек.
7. Які стилі предметів інтер’єру відносяться до етнічних?
а) Прованс; б) ампір; в) африканський; г) хай-тек.
8. Що таке нюанс?
а) стиль інтер’єру;
б) протиставлення кольорів;
в) поєднання стилів;
г) тонке розрізнення в чому-небудь; ледве помітний відтінок.
9. Топіарій - це:
а) оберіг; б) декоративне дерево; в) інструмент; г) пристосування.
10. Які риси характеризують стиль хай-тек?
а) інноваційність;
б) дотримання традицій;
в) збереження античних форм;
г) завершення роботи словами «хай-так!».
11. Чому футуродизайн називають дизайном майбутнього?
а) тому, що в цьому стилі створюються інноваційні предмети;
б) тому, що в цьому стилі створюються нові предмети;
в) тому, що стиль не повторює вже існуючі стилі;
г) усі відповіді правильні.
12. Чому вважається, що найліпше не копіювати існуючі, а створити свій авторський проект?
а) тому, що саме у авторському проекті можна втілити свою ідею;
б) тому, що найбільше цінуються, не копії, а оригінальні речі;
в) тому, що авторський проект надає можливість найповніше проявити свої здібності;
г) усі відповіді правильні.




Для виконання майбутнього проекту та створення банку ідей в інформаційних джерелах є дуже багато матеріалу, використайте їх для своєї роботи.



Також слідкуйте за оновленням цієї сторінки, матеріали будуть постійно оновлюватися.



    Запитання і виконані завдання можна надсилати в :

Telegram  або  Viber   tel. 0682098934


Міцного вам здоров'я, задоволення від виконаної роботи 

і успіхів в навчанні !







Працюємо над творчим проектом 

"ДИЗАЙН ПРЕДМЕТІВ ІНТЕР'ЄРУ "


Підручник з Технології.
 10 клас. 
Нова програма

ЮНІ ПОДРУГИ ТА ДРУЗІ !
У старших класах вам відкривається можливість пізнати невичерпно багатий світ проектування і технологій. Ви дізнаєтеся про старовинні техніки, античні й сучасні стилі предметів інтер’єру, найсміливіші дизайнерські проекти, що допомагають осягнути культурну спадщину і створювати речі, які милуватимуть очі й приноситимуть радість вам та іншим людям.
Обравши улюблені види діяльності, які розкриваються в десяти навчальних модулях цього підручника, ви вдосконалюватимете свої вміння у створенні виробів і зможете стати справді творчою та успішною особистістю.
Розробляючи та реалізуючи власні проекти, ви зможете діяти ініціативно, нестандартно і розвивати здібності, необхідні для підприємницької та інноваційної діяльності.
Спроектувати та якісно виготовити вироби вам допоможуть завдання для практичних робіт і орієнтовні об’єкти проектування, до яких пропонуються графічні зображення виробів, малюнки, фотографії, технологічні картки, комп’ютерні моделі, а також приклади успішних проектів.
Цей підручник сприятиме реалізації ваших мрій і творчих планів, а також допоможе у повсякденному житті. Книга порадить, як заробити гроші, створити приємні й необхідні для гідного життя і праці умови, підготуватися до свята, зробити потрібну вам річ чи подарунок найдорожчим людям.
Підручник сприятиме збереженню життя і здоров’я. Ви знайдете в підручнику інформацію про те, як поводитись безпечно у процесі реалізації проектів, підтримувати своє здоров’я і доглядати за собою так, щоб завжди бути впевненими у своїх силах та досягненні поставлених цілей.
Перевірити рівень своїх навчальних досягнень ви зможете, використовуючи запитання для самоконтролю, тести і критерії оцінювання проектів.
Щиро бажаємо вам стати творчими особистостями і успішними людьми!
З повагою, автори



I. НАВЧАЛЬНИЙ МОДУЛЬ «ДИЗАЙН ПРЕДМЕТІВ ІНТЕР’ЄРУ»

У цьому навчальному модулі ви знайдете необхідну інформацію про стилі інтер’єру та зможете, проявивши творчі здібності, обрати стиль для власного проекту предметів інтер’єру
ЯКИЙ СТИЛЬ ОБРАТИ ДЛЯ ПРОЕКТУ ПРЕДМЕТІВ ІНТЕР’ЄРУ
У попередні навчальні роки на уроках трудового навчання ви вже ознайомилися з проектуванням деяких виробів, які можуть знадобитися кожній людині та спробували їх виготовляти як із природних, так і композиційних матеріалів. Такі вироби, як декоративні вази, рамки для фотографій, різноманітні сувеніри можуть окрасити вашу чи іншу кімнату.
Але чому іноді буває так, що в оселі багато гарних речей, але вони не створюють затишку в кімнатах, не утворюють гармонійного середовища?
Це трапляється насамперед тому, що кожна річ має своє призначення і місце розташування. Наприклад, у вашій кімнаті настільна лампа буде дуже доречною для навчання, допоможе зберегти зір і може підкреслити стиль інтер’єру, але у вітальні вона буде зайвою. Так само торшер, інші світильники та предмети інтер’єру — декоративні вази, полички, настінні та настільні годинники, тематичні інсталяції та інші речі треба використовувати там, де вони будуть доречними.
Щоб інтер’єр справляв приємне враження і впливав на поліпшення якості життя, треба обрати його стиль. Проте жоден стиль не встановлює правил створення інтер’єру чи певного предмета, а лише показує напрямок руху дизайнерської думки. Стиль виступає основою, на якій створюється дизайн-проект і надає величезний простір для фантазії та реалізації творчих здібностей.
У кожного стилю інтер’єру є свої основні риси, ознаки, характерні особливості та рекомендовані матеріали для виготовлення предметів, які його наповнюють.
Стилів предметів інтер’єру є багато. їх поділяють на класичні стилі, які з’явилися в минулі століття, сучасні стилі, а також етнічні стилі, характерні для певних народів.
Мал. 1.1. Предмети інтер’єру
КЛАСИЧНІ СТИЛІ ПРЕДМЕТІВ ІНТЕР’ЄРУ
Історія античного стилю бере свій початок з часів Стародавнього Риму і Древньої Греції, тому всі елементи дизайну інтер’єру повинні відповідати цим епохам. Основу античної культури складають естетичні поняття міри, гармонії та краси. Для античного стилю предметів інтер’єру характерні симетрія і простота, спокійні та теплі кольори.
Найважливішим елементом античного стилю в інтер’єрі є колони. Використовуються також різні статуетки античного стилю та грецькі вази, розписані міфологічними сценами. В обстановку житла входили також маленькі скриньки, корзини, лави, тумби. Дерев’яні меблі світлі, прикрашені різьбленням. Антична техніка оздоблення меблів отримала згодом назву інтарсії. Ніжки меблів іноді робилися у вигляді звірячих лап або фігур грифонів.
В орнаменті античного стилю присутні, як фігурні, рослинні, так і геометричні та архітектурні елементи, такі як, акант, лотос, ряд листів, спіраль, хвилясті лінії.
Античний стиль став основою багатьох наступних стилів інтер’єру. Сучасні дизайнери також нерідко звертаються до його форм (див. мал. 1.2).
Мал. 1.2. Античний стиль
Мал. 1.3. Готичний стиль
Для готичного стилю характерні високі стелі та великі вікна, активне використання вітражів і різьблення по дереву — цей стиль вражає своєю вишуканістю та уявною простотою. Всі предмети інтер’єру немов прагнуть увись.
Класицизм (див. мал. 1.4) поєднує в собі парадність і стриманість. Запозичивши гармонію та симетрію у античного стилю, він висловлює її зовсім інакше, використовуючи дорожчі матеріали і масивні меблі з цільного дерева.
Бароко — дуже складний стиль, який підходить для великих приміщень (див. мал. 1.5). Предмети інтер’єру, виготовлені в стилі бароко, вражають своєю пишністю. Використовуються червоне дерево, мармур, дорогий текстиль.
Мал. 1.4. Стиль класицизм
Мал. 1.5. Стиль барокко
Мал. 1.6. Стиль рококо
Мал. 1.7. Стиль ампір
Рококо — вишуканий і в той же час витончений стиль, який вражає цілісністю композиції (див. мал. 1.6). Це стиль «будуарів». Він найліпше підходить для оформлення спалень, предметів інтер’єру кімнат відпочинку.
Мал. 1.8. Стиль модерн
Стиль ампір (мал 1.7) оригінальна варіація на тему античності, прикрашена дорогими матеріалами. Лінії прагнуть до гармонії, а оздоблення вражає своєю гаданою простотою і легкістю. Меблі в стилі ампір є химерними (різьблення, дорога оббивка). Такі інтер’єри виглядають як єдиний ансамбль у тому випадку, коли всі предмети стоять на своїх місцях.
Плавні лінії та асиметрія — основні риси цього стилю (мал. 1.8). Модерн передбачає гармонійне перетікання одних предметів декору в інші. Меблі та декор мають насамперед функціональне призначення. Для виготовлення предметів інтер’єру використовується дерево та інші сучасні матеріали.
СУЧАСНІ СТИЛІ ПРЕДМЕТІВ ІНТЕР’ЄРУ
Основне завдання інтер’єрів в стилі мінімалізм — зберегти більше вільного відкритого простору. Столи та інші меблі-трансформери, невелика кількість аксесуарів і використання скла — ось яскраві ознаки мінімалізму. Для цього стилю характерні гострі кути і прямі лінії.
Гармонія і пастельні тони, симетрія і простота в цьому стилі запозичені з античності. Однак використовуються сучасні матеріали, поєднуючи вимоги стилю предметів інтер’єру і свої бажання та можливості.
Ультрасучасність і високотехнологічність — основні риси стилю хай-тек. Зовні холодний і відчужений, він наповнений чітким функціоналом. Це проявляється не тільки у великій кількості технічних новинок, але і у використанні найсучасніших матеріалів, предметів інтер’єру та інженерних конструкцій.
Мал. 1.9. Стиль мінімалізм
Мал. 1.10. Неокласичний стиль
Мал. 1.11. Стиль хай-тек
Мал. 1.12. Стиль еклектика
Мал. 1.13. Стиль кітч
Мал. 1.14. Авангардний стиль
В еклектиці інтер’єру в супереч принципам дизайну поєднуються предмети різних стилів, кольорів та форм. Можуть використовуватися як природні, так і синтетичні матеріали.
Інтер’єри в цьому стилі по суті є змішуванням відомих стилів, яскравих фарб та імітацій дорогих матеріалів. У німецькій мові «кітч» означає «несмак», але навіть такий стиль інтер’єру трапляється в житті. Поєднання таких, що не підходять один до одного кольорів, аксесуарів, матеріалів і предметів інтер’єру додає цьому стилю унікальності. Щоб жити в кімнаті, оформленій у цьому стилі, треба мати психологічну стійкість.
Авангардний стиль будується на дотриманні ритму, кольору і форми. У всьому присутній контраст. Для виготовлення предметів інтер’єру в стилі авангард застосовуються практично будь-які матеріали, але перевага надається найсучаснішим і передовим для свого часу матеріалам. Авангард — сміливий експеримент в кольорі та формі предметів дизайну інтер’єру. Форма меблів може бути незвичайної, химерної форми, щоб виникало бажання її розглядати, дивуватися і захоплюватися. В авангарді цілком можливі найнезвичайніші конструкції предметів інтер’єру.
ЕТНІЧНІ СТИЛІ ПРЕДМЕТІВ ІНТЕР’ЄРУ
Африканський стиль (мал. 1.15) один з найяскравіший із усіх етнічних стилів. Він наповнений теплом (і навіть жаром сонця і фарбами пустелі. Для виготовлення предметів інтер’єру використовуються натуральні матеріали (бамбук, шкіра, хутро).
Японський стиль (мал. 1.16) не дуже популярний серед європейців, оскільки він передбачає використання мінімуму предметів і відсутність унікальності та персоналізації інтер’єру. Проте часткове використання японського стилю ви можете зустріти дуже часто. В таких інтер’єрах переважають світлі кольори, меблі мають присадкувату конструкцію.
Мал. 1.15. Африканський стиль
Мал. 1.16. Японський стиль
Мал. 1.17. Китайський стиль
Китайський стиль (мал. 1.17) допускає в інтер’єрі не тільки численні аксесуари, але і яскраві кольори предметів (особливо червоний). Найпопулярніше поєднання кольорів — чорний з червоним. Разом з цим інтер’єри в китайському стилі націлені на розслаблення, відпочинок і релаксацію. Особлива увага приділяється зонуванню простору.
Інтер’єри, виконані в стилі Прованс (мал. 1.18) переносять у французьку село. Проста і навіть груба обробка, натуральні матеріали і велика кількість квітів — основні риси цього стилю.
У середзерноморському стилі (мал. 1.19) поєдналися риси інтер’єрів, властиві різним країнам. Для нього характерна велика кількість світла, великі вікна, пастельні відтінки і активне використання дерева для виготовлення предметів інтер’єру.
Український стиль (мал. 1.20) стає не лише усе відомішим трендом у світі моди, але й у дизайні предметів інтер’єру. На жаль, у багатьох він асоціюється лише з предметами етномузею. Насправді це своєрідний і цікавий стиль, що об’єднує потужні енергетичні елементи в єдину композицію. Характерними рисами українського національного стилю є: застосування поширених в Україні природніх матеріалів (деревини, льону, глини), безпечних для здоров’я людини; не копіювання, а використання елементів вікової історії для створення атмосфери національного колориту. Палітра кольорів — світла, використовуються переважно яскраві кольори — червоний, зелений, жовтий, оранжевий. Базовими у стилі є природність, барвистість, простота і затишок.
Мал. 1.18. Стиль Прованс
Мал. 1.19. Середземноморський стиль
Мал. 1.20. Український стиль
Який би зі стилів інтер’єру ви не обрали, важливо, щоб у приміщенні було затишно, легко дихалось, хотілося жити, працювати та відпочивати. Тому треба згадати ще про біодизайн, який передбачає використання біоформ і застосування тільки натуральних, екологічних, здатних до безвідходного розпаду матеріалів.
Біодизайн можна використовувати і в закладах освіти, і у квартирах, і в комерційних приміщеннях, спортивних центрах, салонах краси. Предмети у стилі біодизайну без слів будуть ніби промовляти: лише натуральне, ніяких підробок.
А якщо вдатися до такого ефектного прийому як поєднання біостилю зі стилем «хай-тек», то можна створити контрастний, динамічний, індивідуальний стиль, який прекрасно підійде до будь-якого приміщення.
Змішування стилів стало у наш час поширеним у сучасному дизайні інтер’єрів. Стиль, у якому поєднується декілька традицій в одному дизайні інтер’єру, називають «фьюжн». Цей стиль дозволяє розмістити в просторі все, що завгодно, й при цьому створити між різноманітними предметами та архітектурними елементами гармонічні зв’язки. Обов’язкова умова, яку треба виконати: форми, колір і зміст матеріалів, меблів, декоративних елементів повинні утворити гармонійний простір. Це вимагає неабиякої дизайнерської майстерності, тонкого смаку, оскільки треба зуміти поєднати те, що ніби то поєднати практично неможливо і тому треба зламати стереотипи.
Мал. 1.21. Стиль фьюжн
Фьюжн робить інтер’єр легким і життєрадісним, у ньому не передбачено розмежування окремих кімнат за їх функціональним призначенням. Інтер’єр кожної кімнати повинен підходити як для прийому гостей, так і для того, щоб побути наодинці. Однозначно, для створення такого стилю в інтер’єрі, треба мати багато вільного простору, великої кількості денного світла. Дизайнери вважають, що стилю «фьюжн» найліпше підходять м'які, навіть округлі форми, арки, великі вікна. У декорі сміливо можна використовувати композиції із рослин, японські ширми, африканські маски, яскраві індійські тканини й китайські ліхтарики у поєднанні зі стриманим дизайном меблів.
Розвитої уяви та фантазії вимагає створення нових стилів, зокрема, проектування предметів інтер’єру в стилі футуродизайн, який називають дизайном майбутнього. Цей стиль найбільше відповідає поняттю «інновації», це дизайн, який створює нові предмети і показує майбутнє.
Якщо ж ви вирішили зробити свій унікальний проект із досконалим інтер’єром, то найліпше створити авторський дизайн-проект. До нього входять проектування й створення індивідуального дизайну приміщення. Дизайнер, як художник, створює образ приміщення з властивою тільки йому манерою роботи. Як і в художників, у кожного дизайнера інтер’єру повинна бути своя манера вирішення завдань проектування, оригінальні техніки і технології.
У процесі створення виробів предметного середовища треба враховувати принципи дизайну, що лежать в основі будь-якої композиції. Основними принципами в дизайні інтер’єру є відповідність змісту, цілісність, єдність змісту та форми.
На зовнішній вигляд утилітарного виробу, його форму, колір, вибір матеріалу впливає його функціональне призначення. Тобто, характеристики будь-якого предмета інтер’єру повинні відповідати його змісту. Винятком є художні вироби, що мають тільки декоративну цінність і використовуються в предметному середовищі тільки для гармонізації його естетичного вигляду. Призначення всіх інших виробів повинно легко вгадуватись за їхнім зовнішнім виглядом. Отже, одним із основних принципів при створенні предметів інтер’єру є їх відповідність змісту.
Цілісність — це всеосяжний та об’єднуючий принцип. Він припускає встановлення тісного зв’язку між засобами й прийомами побудови композиції. У результаті такого встановлення виявляється загальний характер форми, який визначав всю силу її впливу на спостерігача. Цілісності форми можна досягти відбором таких фізичних і геометричних характеристик частин всієї композиції, за яких вона сприймається як єдиний закономірний організм. Невідповідність елементів форми за одними і тими самими ознаками (пропорції, фактура, колір) призводить до порушення цілісності.
Найскладнішим і найбільш відповідальним у художньому конструюванні виробів предметного середовища є принцип єдності форми і змісту. З розвитком науки, техніки, мистецтва, появою нових матеріалів і конструкцій, нових побутових умов відбуваються зміни виробів інтер’єрного призначення. Форми предметів, що здебільше використовуються в сучасних стилях інтер’єру, прості й лаконічні, мають свою особливу естетику та чітко виражений зміст. Адже тільки у випадку єдності форми і змісту виробу предметного середовища можна говорити про його гармонійність.
У процесі проектування предметів інтер’єру використовуються різні засоби художнього конструювання, у тому числі вже відомі вам, — симетрія та асиметрія, пропорції, повтори, а також контраст і нюанс.
Якщо ви хочете створювати речі, яких раніше не було, варто більше дізнатися про футуродизайн, використовуючи ІКТ. Футуродизайн створює майбутнє. Будинок майбутнього, школа майбутнього, автомобіль майбутнього, нові гаджети та багато іншого створюються саме в цьому стилі.


ПРАКТИЧНА РОБОТА
Вибір стилю та створення ескізів предметів інтер’єру
Інструменти та матеріали: папір, олівці.
Порядок виконання роботи:
1. Використовуючи підручник та інші джерела інформації, виберіть предмет інтер’єру (оберіг, декоративне панно, ваза, поличка, топіарій, український сувенір та ін.) для реалізації майбутнього проекту.
2. Враховуючи принципи дизайну, виконайте ескіз майбутнього виробу.
3. Обговоріть ідею щодо свого проекту з однокласниками.
4. Підготуйте проектну пропозицію.
5. Порадьтеся з вчителем технологій щодо можливостей реалізації майбутнього проекту в умовах шкільної майстерні.

Ключові поняття: стиль інтер’єру, композиція, дизайн, принципи дизайну.
СЛОВНИК НОВИХ ТЕРМІНІВ
Дизайн інтер’єру - проектування, опорядження, декорування та обстановка внутрішніх приміщень будівлі.
Вироби інтер’єрного призначення - побутова техніка, обладнання, пристрої, меблі, посуд, архітектурні та декоративні елементи, які заповнюють внутрішній простір будь-якого приміщення.
Хай-тек - стиль, для якого характерні ультрасучасність, високотехнологічність, функціональність.
Топіарій - декоративне деревце, виготовлене з підручних, доступних матеріалів.
Контраст - (фр. contraste - протилежність) - різко окреслена протилежність у чомусь: у кольорах, формах, властивостях предметів чи явищ тощо.
Нюанс - тонке розрізнення в чому-небудь; ледве помітний відтінок.
ЗАПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ
1. Що називають стилем предметів інтер’єру?
2. Які є найпоширеніші стилі предметів інтер’єру?
3. Чим вирізняється стиль хай-тек від інших стилів?
4. Які характерні риси українського національного стилю?
5. Чому використання стилю кітч вважається ознакою поганого смаку?

ТЕСТИ ДЛЯ ТЕМАТИЧНОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ВИВЧЕННЯ МОДУЛЯ «ДИЗАЙН ПРЕДМЕТІВ ІНТЕР'ЄРУ»

1. Які стилі предметів інтер’єру відносяться до класичних?
а) античний; б) ампір; в) рококо; г) модерн.
2. Які стилі предметів інтер’єру відносяться до сучасних?
а) Прованс; б) готичний; в) барококо; г) хай-тек.
3. Які стилі предметів інтер’єру відносяться до етнічних?
а) Прованс; б) ампір; в) африканський; г) хай-тек.
4. Які риси характерні для українського стилю предметів інтер’єру?
а) мінімалізм;
б) пишність і багатство оздоблення виробів;
в) природність, барвистість, простота і затишок;
г) використання пластиків та інших синтетичних матеріалів.
5. Які стилі предметів інтер’єру відносяться до класичних?
а) античний; б) ампір; в) рококо; г) модерн.
6. Які стилі предметів інтер’єру відносяться до сучасних?
а) Прованс; б) ампір; в) барококо; г) хай-тек.
7. Які стилі предметів інтер’єру відносяться до етнічних?
а) Прованс; б) ампір; в) африканський; г) хай-тек.
8. Що таке нюанс?
а) стиль інтер’єру;
б) протиставлення кольорів;
в) поєднання стилів;
г) тонке розрізнення в чому-небудь; ледве помітний відтінок.
9. Топіарій - це:
а) оберіг; б) декоративне дерево; в) інструмент; г) пристосування.
10. Які риси характеризують стиль хай-тек?
а) інноваційність;
б) дотримання традицій;
в) збереження античних форм;
г) завершення роботи словами «хай-так!».
11. Чому футуродизайн називають дизайном майбутнього?
а) тому, що в цьому стилі створюються інноваційні предмети;
б) тому, що в цьому стилі створюються нові предмети;
в) тому, що стиль не повторює вже існуючі стилі;
г) усі відповіді правильні.
12. Чому вважається, що найліпше не копіювати існуючі, а створити свій авторський проект?
а) тому, що саме у авторському проекті можна втілити свою ідею;
б) тому, що найбільше цінуються, не копії, а оригінальні речі;
в) тому, що авторський проект надає можливість найповніше проявити свої здібності;
г) усі відповіді правильні.



ПРОЕКТ «ОБЕРІГ»

Мета проекту: розробити і виготовити свій оберіг.
Завдання проекту:
1. Використовуючи різні джерела (спостереження, опитування, книги, Інтернет): 1.1 дослідити, які українські обереги дійшли до нас із минулого;
1.2. знайти інформацію про технологію виготовлення оберегів;
1.3. вибрати з числа досліджених виріб-прототип майбутнього вашого оберега;
1.4. Провести порівняльний аналіз виробів-аналогів.
2. Розробити ескіз для виготовлення оберега.
3. Підібрати необхідні для виготовлення оберег матеріали.
4. Розробити технологію виготовлення оберега для реалізації свого проекту.
5. Виготовити оберіг.
6. Провести презентацію проекту.
Оберіг для захисника України
Із стародавніх часів, проводжаючи хлопця до війська, кожна мати, сестра, наречена вдавала йому в дорогу оберіг, що мав захищати його. Кожен з нас може зробити оберіг для воїна своїми руками. Можливо, саме ваша турбота допоможе захисникам України зберегти життя і повернутися додому здоровим!
Мал. 1.22. Проект «Оберіг - підкова»
Оберіг «Підкова з крупами» є поєднанням двох оберігів в один. Наші предки з давніх-давен вірили в силу оберегу. Вони вважали, що своє помешкання необхідно оберігати від злого духа, недоброго ока. Оскільки наші пращури споконвіку були землеробами, то й за допомогою вони зверталися до всього, що родить матінка земля.
Мал. 1.23. Виготовлення оберега «Підкова»



Проект «Панно»


Мал. 1.24. Проект «Панно»
Панно (фр. panneau, від лат. pannus - шматок тканини) - частина поверхні стіни, стелі, дверей, тощо, обмежена рамкою і заповнена живописом, мозаїкою або скульптурним рельєфом.


 Проект «Годинники»


Мал. 1.25. Проект «Годинники»


 Проект «Сувенір»


Мал. 1.26. Проект «Сувенір»
Мал. 1.27. Топіарій - дерево щастя



ПРОЕКТ «КУХОННИЙ НАБІР»





І. Організаційно-підготовчий етап
1.1 Визначення теми та об’єкта проектування
На кожній кухні є потреба в гарних наборах декоративних дощок. Створення кухонних наборів має давню історію. Тепер їх виготовляють не тільки із деревини, але й з фанери, пластиків, скла тощо.
Основним призначенням виробу є нарізування різноманітних продуктів. Є також дошки для сервірування столу та подачі готових став.
Особливо привабливими і потрібними є набори декоративних дощок. Одна зі сторін в них оздоблена за допомогою технік різьбленння, випалювання, інкрустації, розпису. Саме такий виріб може бути об’єктом проектування.
1.2. Визначення мети і завдань проекту
Мета проекту: на основі набутих на заняттях в навчальних майстернях вмінь і навичок проектування виробів і роботи з різними конструкційними матеріалами, інструментами й обладнанням спроектувати та виготовити кухонний набір із декоративних дощок.
Завдання проекту:
1. Користуючись різноманітними інформаційними джерелами (журналами, книгами, мережею Інтернет), скориставшись методом опитування, визначити вимоги, які необхідно врахувати під час створення кухонного набору, а також підготувати інформацію про об’єкт проектування.
2. Підібрати декілька моделей-аналогів і проаналізувати їх за встановленими критеріями відповідно до функціонального призначення.
3. Розробити конструкторсько-технологічну документацію для виготовлення виробу, підібрати конструкційні матеріали, інструменти й обладнання, необхідні для роботи.
4. Виготовити виріб.
5. Зробити економічні розрахунки виробу та дати йому екологічну оцінку.
6. Створити презентацію та провести рекламу виготовленого виробу.
7. Підвести підсумки роботи над проектом.
Об’єкт проектування будемо розробляти за наступними вимогами.
Функціональні:
1. можливість використання для нарізування м’яса, риби, овочів, фруктів, та ін. продуктів харчування;
2. раціональність розмірів;
3. забезпечення гігієнічних вимог;
4. можливість використання у якості прикраси домашнього інтер’єру. Конструктивні:
1. простота і компактність конструкції;
2. надійність конструкції.
Техніко-технологічні:
1. простота і зручність виготовлення;
2. наявність обладнання у майстерні.
Економічні:
1. забезпечення мінімальної собівартості виробу;
2. зменшення експлуатаційних витрат.
Естетичні:
1. привабливий зовнішній вигляд виробу;
2. виразність форми і оздоблення.
1.3. Міні-маркетингові дослідження
Для визначення доцільності виготовлення кухонного набору, а також встановлення вимог до виробу доцільно провести опитування серед можливих користувачів.
З цією метою були складені такі запитання:
- Які предмети, на вашу думку, повинні входити до кухонного набору?
- Кухонний набір зручніше розташувати на столі чи на стіні?
- При кулінарній обробці яких продуктів ви використовуєте кухонні дошки найчастіше?
Для того, щоб дізнатися чи економічно вигідно виготовляти кухонний набір, або доцільніше купити готовий, вирішив провести дослідження ринку.
Дослідження показали, що кухонні набори коштують від 150 до 500 гривень.
Результати дослідження показали, що більшість людей зацікавились можливістю кухонного набору під замовлення Тому ми вирішили спроектувати і власноруч виготовити кухонний набір відповідно до вищезазначених вимог.
II. Проблемно-пошуковий етап
2.1. Вироблення ідей та варіантів конструкції виробу
Результати пошуку зразків аналогів виробу в торгівельній мережі, на виставках та в-мережі Інтернет показали, що існує багато варіантів конструкції кухонних наборів. Вони відрізняються деталями, які входять до цього набору (функціональним призначенням), матеріалом виготовлення (деревина, пластик, фанера та ін.), оздобленням. Виходячи з попередніх досліджень, можна прийти до висновку, що буде доцільно спроектувати кухонний набір, до складу якого входять лише розподільчі дошки, які можна закріпити на декоративній планці. Цим висновком будемо керуватися під час добору зразків-аналогів (таблиця 1).
Таблиця 1
2.2. Вибір оптимального варіанту та обґрунтування конструкції виробу Для того, щоб визначити, чи відповідає кухонний набір функціональним, конструктивним, технологічним, естетичним і економічним вимогам, проаналізуємо моделі-аналоги.
Вимоги
№1
№2
№3
№4
можливість використання
+
+
+
-
раціональність розмірів
+
+
-
+
забезпечення гігієнічних вимог
+
-
+
-
можливість використання у якості прикраси
+
+
+
-
простота і компактність конструкції
-
+
-
+
надійність конструкції
+
-
-
+
простота і зручність виготовлення
+
-
+
+
наявність матеріалів у майстерні
+
+
-
+
наявність обладнання у майстерні
+
+
+
-
забезпечення мінімальної собівартості виробу
+
+
-
+
зменшення експлуатаційних витрат
+
+
+
-
привабливий зовнішній вигляд виробу
+
+
+
-
виразність форми і оздоблення
+
+
-
-
Разом
12
10
7
6
У результаті порівняння зразків кухонних наборів можемо стверджувати, що за базову конструкцію візьмемо конструкцію №1. Ця форма, на нашу думку, є цілісною і найменш розповсюдженою.
Оздоблювати набір ми вирішили технікою геометричного різьблення. В якості основного елементу вирішили обрати розетку.
Другий зразок-аналог має привабливий зовнішній вигляд, і виникає бажання створити щось подібне, тому в кухонному наборі спробуємо відтворити відповідний колір.
Третій зразок має надійне кріплення дошок на основі, отже використаємо запропонований спосіб кріплення.
Таким чином, доцільно спроектувати кухонний набір суцільної конструкції, невеликих розмірів.
Набір можна оздобити різьбленням. Для виразності і передачі контрастності використаємо спосіб моріння різьблення. Для захисту від бруду виконаємо опорядження.
2.3. Аналіз майбутньої діяльності. Прогнозування результатів роботи
Результатом виконання проекту буде оригінальний кухонний набір для домашнього ужитку. До набору буде входити три дошки.
Оскільки виріб призначений для приготування їжі, то вимоги до конструкційних матеріалів високі. Вони не повинні вступати в хімічну реакцію з продуктами харчування, не мають залишати запаху та кольору. Матеріал має бути відносно дешевим та легким в обробці. Тому доцільно використати дошку з липи.
Колір липи білий з рожевим відтінком. Розглядаючи точені або різьблені вироби з липи, ми майже не помічаємо її текстури. Здається, що вони виконані з однорідної деревної маси, позбавленої шаруватості. Таке уявлення складається тому, що вироби з липи шліфуються дуже рідко. Яким би гострим не був різець, він все ж мне деревні волокна, роблячи деревину злегка бархатистою на поперечних зрізах і глянцюватою - на поздовжніх, тому і здається, що у липи немає якогось визначеного текстурного малюнка. Але це не так. Щоб переконатися в цьому, ретельно відшліфуємо липову дошку, і текстура тут же виявиться. Ми побачимо хвилясті, чітко розмежовані річні шари, особливо на торцевому і тангенціальному розрізах. Така чіткість пояснюється тим, що кожен річний шар відокремлений від іншого світлою дуже вузькою смужкою.
Деревина липи м’яка, особливо свіжозрубана або розпарена, але коли висохне, вона стає досить твердою. Тому з деревини липи майстри вирізали різне кухонне начиння: ковші, черпаки, миски та ложки. Точили на токарних верстатах чаші, блюда та іграшки. Кухонний набір складатиметься з чотирьох основних частин: трьох розподільчих дощок та основи. Товщина дощок і основи складатиме 20 мм. Ширина - 200 мм.
Дошки із заготовок ліпше вирізати електричним лобзиком. Оздобити кухонний набір можна геометричним різьбленням.
Конструктивні особливості спроектованого кухонного набору подано у кресленику.
2.4. Виконання ескізу
Ескіз частин кухонного набору виконаємо на папері в клітинку.
2.5. Конструкційні матеріали, інструменти та обладнання, необхідні для роботи
Необхідне обладнання, інструменти та матеріали для виготовлення об’єкту проектування оформимо у вигляді таблиці.
Назва
Призначення
Матеріали
Деревина липи
Для виготовлення всіх деталей
Лак
Для оздоблення лицьових сторін виробу
Інструменти
Лінійка
Для розмічання
Олівець
Для розмічання
Транспортир
Для розмічання елементів різьблення
Електричний лобзик
Для випилювання деталей о набору по контуру
Електрична фрезерна машина
Для фрезерування деталей набору по контуру
Шліфувальна шкірка
Для підготовки поверхні заготовок до оздоблення
Свердло спіральне (діаметр 8)
Для свердління отворів у деревині
Шліфувальна шкірка
Для зачищання деревини
Набір різців
Для різьблення
Обладнання
Столярний верстак
Для виконання технологічних операцій
Свердлильний верстат
Для свердління отворів
2.6. Економічне обґрунтування проекту
Перед виготовленням виробу необхідно з’ясувати, чи є проект економічно вигідним, чи е потреба в заміні окремих конструктивних елементів, технології виготовлення виробу, використаних матеріалів тощо. Для цього треба провести експертизу проекту.
Експертиза виробу нерозривно пов’язана з економікою виробництва і має досить складну структуру. Це пояснюється тим, що виріб має багато характеристик, не лише з погляду дизайнера, а й технолога, інженера, маркетолога. В експертизі дуже важлива економічна частина, тому коротко розглянемо економічне обґрунтування проекту.
Собівартість продукції (робіт, послуг) - це виражена в грошовій формі витрата на виробництво і збут продукції. Собівартість об’єднує дві частини вартості - вартість використаних засобів виробництва і частину вартості необхідного продукту.
Вартість використаних засобів виробництва об’єднує витрати на використання предметів праці (сировини, матеріалів, енергії, тари і т. д.) та частину вартості засобів праці, перенесену на продукцію у вигляді амортизаційних відрахувань.
Вартість необхідного продукту є сукупністю витрат для відтворення робочої сили і складається не тільки з коштів на оплату праці, а ще й із грошових виплат і безплатних послуг із суспільних фондів споживання, які в собівартості продукції відображені частково, у вигляді відрахувань на соціальне страхування.
Обидві ці частини забезпечують просте відтворення виробництва.
Третя частина вартості - додатковий продукт суспільства - використовується для розширення виробництва, виплат і безплатних послуг із суспільних фондів споживання.
Собівартість продукції визначається індивідуальними затратами праці в умовах досягнутого на конкретному підприємстві технічного рівня виробництва (індивідуальна собівартість), тим часом як вартість продукції (робіт, послуг) - затратами суспільно необхідної праці.
Собівартість продукції як найважливіший інструмент вимірювання рівня затрат суспільної праці є основою для формування і вдосконалення цін, визначення доходу, прибутку, рентабельності та інших фінансових показників.
До складу прямих матеріальних витрат включається вартість сировини та основних матеріалів, що утворюють основу вироблюваної продукції, куплених напівфабрикатів і комплектуючих виробів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо зараховані до конкретного об’єкта витрат.
До складу прямих витрат на оплату праці включаються заробітна плата та інші виплати зайнятим у виробництві продукції, виконанні робіт або наданні послуг, які можуть бути безпосередньо зараховані до конкретного об’єкта витрат.
До складу інших прямих витрат включаються всі інші виробничі витрати, які можуть бути безпосередньо зараховані до конкретного об’єкта витрат, зокрема відрахування на соціальні заходи, плата за оренду земельних ділянок, амортизація тощо.
Собівартість! об’єкта проектно-технологічної діяльності визначимо за формулою:
Розрахунок вартості матеріалів
з/п
Назва матеріалу
Ціна за одиницю м(грн)
Витрати матеріалів (м3)
Вартість витрат (грн)
1.
Липа
2500
0,002
5
2.
Лак
50
0.02
1
Разом
6
Розрахунок вартості електроенергії
з/п
Споживач електроенергії
Потужність споживача, кВт/год.
Тривалість роботи, год.
Вартість тарифу на електроенергію, грн/кВт
Вартість споживчої електроенергії, грн
1.
Електричний лобзик
0,8
0,5
0.9
0.36
2.
Електрична фрезерна машина
0,9
0,1
0.9
0,08
Разом
0,44
Розрахунок амортизаційних витрати
з/п
Назва інструменту, пристосування, обладнання
Ціна (грн)
Амортизаційний коефіцієнт (%)
Амортизація (грн)
1.
Фрезерна машина
1300
0,001
1,3
Електричний лобзик
850
0,001
0,85
2.
Свердла
20
0.01
0.20
4.
Свердлильний верстат
1400
0.0001
0.14
5.
Різці (косячки)
25
0.01
0,25
Разом
2.74
Розрахунок собівартість виробу
з/п
Витрати
Вартість витрат (грн)
1.
Вартість матеріалів
6
2.
Вартість роботи
61,53
3.
Вартість електроенергії
0,44
4.
Амортизаційні витрати
2,74
Разом
90,71
2.7. Екологічне обґрунтування проекту
Екологічний аналіз є важливою частиною розробки проекту, в якому визначаються типи впливу проекту на навколишнє середовище, оцінюються всі позитивні сторони і наслідки, які будуть понесені внаслідок цього впливу, та здійснюється розробка заходів, необхідних для пом’якшення або запобігання шкоди навколишньому середовищу під час реалізації та експлуатації виробу.
Липа, деревина з якої ми виготовляли кухонний набір, екологічно чистий матеріал. Вона використовується з давніх-давен у побуті, з дерев’яних мисок люди їли, з кухлів пили. У результаті з впевненістю можна стверджувати, що розроблений нами виріб є екологічно чистим, і його можна сміливо використовувати для приготування страв.
Доцільно забезпечити безвідходне виробництво, оскільки в процесі виготовлення виникає велика кількість стружки. її можна використовувати для виготовлення таких матеріалів як ДВП, ДСП, наповнювач для композитів. Використання відходів підвищить не тільки екологічність майстерні, а й забезпечить її матеріально-сировинними ресурсами, необхідними для виготовлення інших виробів.
III. Технологічний етап
3.1. Проаналізувавши технологію виготовлення кухонного набору та урахувавши, які відомі техніки оздоблення виробу ліпше застосувати, складемо технологічну картку.
3.2. За технологічною карткою виготовимо кухонний набір.
IV. Заключний етап
3.1. Презентація виробу
Виготовлений виріб потрібно продемонструвати у класі, на шкільній виставці та провести його рекламу для подальшої реалізації
3.2. Висновки. Оцінка виробу
У результаті виконання проекту створено привабливий та функціональний виріб. Даним виробом можна оздобити свою кухню, продати або подарувати його. Дуже важливий і соціальний ефект - ваш вклад у відродження традицій українського народу.
Оцінювати реалізацію розглянутого вище та наступних проектів доцільно за такими критеріями:
1. Рівень самостійності у процесі організації й виконання роботи.
2. Достатній рівень знань і умінь для виготовлення виробу.
3. Уміння користуватися конструкторсько-техологічною документацією.
4. Дотримання технічних вимог у процесі виконання роботи.
5. Уміння організовувати робоче місце і дотримуватися правил безпеки.
6. Дотримання норм часу на виготовлення виробу.
7. Доцільність виготовлення і необхідність у використанні виробу.
8. Міцність, надійність виготовленого виробу
9. Гарний, естетичний вигляд виробу.
10. Виявлення творчості.
11. Актуальність художньо-декоративного оздоблення виробу.
12. Досягнення економічного ефекту проекту.


 Працюємо під час карантину 

16.03.2020 року.




   Продовжуємо працювати над проектом що ви виготовили під час занять в школі .

ЗАВДАННЯ:
1.    Продумайте спосіб оздоблення виробу "Підставка для олівців і ручок". 
2.   По можливості підготуйте матеріал для оздоблення вашого виробу.




Також слідкуйте за оновленням цієї сторінки, матеріали будуть постійно оновлюватися.
    Запитання і виконані завдання можна надсилати в :

Telegram  або  Viber   tel. 0682098934


Міцного вам здоров'я, задоволення від виконаної роботи 

і успіхів в навчанні !












Немає коментарів:

Дописати коментар